VRAAGBAAK/ INFO/ TECHNIEK
VRAAGBAAK
ALLE ARTIKELEN OP DE SITE ZIJN IN PRINCIPE VOOR EEN MAXI ,,S''
Als het artikel speciaal voor een ander type is komt dit naar voren uit de omschrijving
AFKORTINGEN:
NM: Nieuw model
OM: Oud model
TECHNISCHE INFORMATIE:
Keerringset NM = 3 x de zelfde keerring.
Keerringset OM = 2 x de zelfde keerring en eenmaal met groter
binnengat
Als het artikel speciaal voor een ander type is komt dit naar voren uit de omschrijving
AFKORTINGEN:
NM: Nieuw model
OM: Oud model
TECHNISCHE INFORMATIE:
Keerringset NM = 3 x de zelfde keerring.
Keerringset OM = 2 x de zelfde keerring en eenmaal met groter
binnengat
Koppeling een koppeling dient men voor montage minimaal 24 uur in de ATF ondergedompeld te laten liggen
Krukas OM heeft aan de koppelingszijde (rechts) een verdikking, waardoor
er op die plaats een andere keerring gemonteerd dient te worden,
dan bij een NM, welke aan beide zijden gelijk van maat is.
Krukas OM gebruikt aan de koppelingszijde een kogellager,
6203 NR(lager met borgring)
Krukas NM gebruikt aan de koppelingszijde een kogellager,welke
gelijk is aan de bovenstaande echter met een versmalde binnenring, om ruimte te maken voor een extra borgring, om dit lager, en daarmee de krukas op zijn plaats te houden.
Uitgaande as (aandrijving) kan bestaan uit een één maal, dan wel een twee maal gelagerde uitvoering
We raden U aan het lager aan de (open) tandwielzijde indien niet reeds aanwezig te vervangen door een 6203 Z lager welke aan een kant gesloten is en daardoor indien op de juiste wijze gemonteerd (met de gesloten zijde naar buiten) de druk op de keerring verminderd, waardoor olie lekkage wordt voorkomen.
Cilinder is bij aankoop altijd kompleet met een zuiger en toebehoren (met of zonder pakkingset is aangegeven)
Cilinderkit is gelijk aan bovenstaand, maar hieraan is dan een cilinderkop toegevoegd.
Zuiger is indien u die koopt altijd kompleet met zuigerveer (cq veren) pistonpen en pistonpenclips
Zuiger is dikwijls voorzien van een tolerantiemaat welke is aan-gegeven in letters ( bv A, B, D.)
Bij een nog niet te oude cilinder is het van belang deze maat ook aan te houden
Is de cilinder gehoond dan is het aan te raden 1 maat groter te nemen (bv een B cilinder met een C zuiger)
Zuiger is in 80% van de gevallen voorzien van een pijl of de letters EX aan een kant waarmee de UITLAATZIJDE wordt aangegeven.
Is dit niet het geval kijk dan of er spoelgaten in de zuiger zitten, deze moeten dan altijd naar de inlaatzijde gemonteerd worden.
Zuiger welke niet is voorzien van enige aanwijzing betreffende de montage, bekijk je aan de bovenzijde.
Zet streepjes met bv een viltstift op de zuigerkop, daar waar de zuigersloten zitten, haal daarna de zuiger door de cilinder en controleer dat geen van de streepjes over een van de poorten loopt.
Is dat het geval, dan kan de zuiger op deze wijze gemonteerd worden.
Standaard Puch zuigers hebben de zuigersloten altijd aan de uitlaatzijde zitten
Krukas OM heeft aan de koppelingszijde (rechts) een verdikking, waardoor
er op die plaats een andere keerring gemonteerd dient te worden,
dan bij een NM, welke aan beide zijden gelijk van maat is.
Krukas OM gebruikt aan de koppelingszijde een kogellager,
6203 NR(lager met borgring)
Krukas NM gebruikt aan de koppelingszijde een kogellager,welke
gelijk is aan de bovenstaande echter met een versmalde binnenring, om ruimte te maken voor een extra borgring, om dit lager, en daarmee de krukas op zijn plaats te houden.
Uitgaande as (aandrijving) kan bestaan uit een één maal, dan wel een twee maal gelagerde uitvoering
We raden U aan het lager aan de (open) tandwielzijde indien niet reeds aanwezig te vervangen door een 6203 Z lager welke aan een kant gesloten is en daardoor indien op de juiste wijze gemonteerd (met de gesloten zijde naar buiten) de druk op de keerring verminderd, waardoor olie lekkage wordt voorkomen.
Cilinder is bij aankoop altijd kompleet met een zuiger en toebehoren (met of zonder pakkingset is aangegeven)
Cilinderkit is gelijk aan bovenstaand, maar hieraan is dan een cilinderkop toegevoegd.
Zuiger is indien u die koopt altijd kompleet met zuigerveer (cq veren) pistonpen en pistonpenclips
Zuiger is dikwijls voorzien van een tolerantiemaat welke is aan-gegeven in letters ( bv A, B, D.)
Bij een nog niet te oude cilinder is het van belang deze maat ook aan te houden
Is de cilinder gehoond dan is het aan te raden 1 maat groter te nemen (bv een B cilinder met een C zuiger)
Zuiger is in 80% van de gevallen voorzien van een pijl of de letters EX aan een kant waarmee de UITLAATZIJDE wordt aangegeven.
Is dit niet het geval kijk dan of er spoelgaten in de zuiger zitten, deze moeten dan altijd naar de inlaatzijde gemonteerd worden.
Zuiger welke niet is voorzien van enige aanwijzing betreffende de montage, bekijk je aan de bovenzijde.
Zet streepjes met bv een viltstift op de zuigerkop, daar waar de zuigersloten zitten, haal daarna de zuiger door de cilinder en controleer dat geen van de streepjes over een van de poorten loopt.
Is dat het geval, dan kan de zuiger op deze wijze gemonteerd worden.
Standaard Puch zuigers hebben de zuigersloten altijd aan de uitlaatzijde zitten
TECHNISCHE GEGEVENS
TECHNISCHE GEGEVENS PUCH MAXI ,,S'' 25km Snorfiets
Motor: èèn cilinder tweetakt
Boring x Slag: 38 x 43 mm
Cilinder Inhoud: 48.8 cc
Compressie verhouding: 5,7:1
Voorontsteking: 0,7 -0,8 mm
Bougie: NGK B 5 HS
Elektroden afstand: 0,4 mm
Voor tandwiel: 12 Tanden
Achter tandwiel: 45 Tanden
Tandwiel verhouding: 1:3,75
Ketting: 415-98 schakels (1/2x3/16)
Maximale snelheid: 25 kmh
Carburateur: Bing 10 mm Type 1/10/164
Verbruik 1,8 liter per 100 km
Tank inhoud: 3.2 Liter
Bandenmaat: V+A 2,25 x 17 (21 x 2,1/4)
Totaal ledig gewicht: 45 kg
Toelaatbaar totaal gewicht: 150 kg
TECHNISCHE GEGEVENS PUCH MAXI ,,S'' 40km Bromfiets
Motor: èèn cilinder tweetakt
Boring x Slag: 38 x 43 mm
Cilinder Inhoud: 48.8 cc
Compressie verhouding: 6,7:1
Voorontsteking: 1,2 -1,4 mm
Bougie: NGK B 6 HS
Voor tandwiel: 15 Tanden
Achtertandwiel: 45 Tanden
Tandwiel verhouding: 1:3
Ketting: 415-100 schakels (1/2x3/16)
Maximale snelheid: 40 kmh
Carburateur: Bing 12 mm Type 1/12/345
Verbruik 2.0 liter per 100 km
Tank inhoud: 3.2 Liter
Bandenmaat: V+A 2,25 x 17 (21 x 2,1/4)
Totaal ledig gewicht: 45 kg
Toelaatbaar totaal gewicht: 150 kg
TECHNISCHE GEGEVENS PUCH Z-One 25km Snorfiets (Fabrieksopgave)
Motor: Rijwind gekoelde èèn cilinder tweetakt
Boring x Slag: 38 x 43 mm
Cilinder Inhoud: 48.8 cc
Compressie verhouding: 5,7:1
Vermogen: 1,1 kW
Voorontsteking: 0,7 -0,8 mm
Bougie: NGK B 5 HS
Elektroden afstand: 0,4 mm
Voor tandwiel: 12 Tanden
Achter tandwiel: 51 Tanden
Tandwiel verhouding: 1:4,25
Ketting: 415-118 schakels (1/2x3/16)
Maximale snelheid: 25 kmh
Carburateur: Bing 10 mm Type
Verbruik 1,6 liter per 100 km
Tank inhoud: 4 Liter
Bandenmaat: V: 2,25 x 16 (20 x 2,1/4) A: 2,50 x 16 (20 x 2,1/2)
Totaal ledig gewicht: 57,5 kg
Toelaatbaar totaal gewicht: 145 kg
TECHNISCHE GEGEVENS PUCH Z-One 45km Bromfiets (Fabrieksopgave)
Motor: Rijwind gekoelde èèn cilinder tweetakt
Boring x Slag: 38 x 43 mm
Cilinder Inhoud: 48.8 cc
Compressie verhouding: 5,7:1
Vermogen: 1,5 kW
Voorontsteking: 1,2 -1,4 mm (20° + 2°)
Bougie: NGK B 6 HS
Elektroden afstand: 0,4 mm
Voor tandwiel: 15 Tanden
Achter tandwiel: 45 Tanden
Tandwiel verhouding: 1:3
Ketting: 415-102 schakels (1/2x3/16)
Maximale snelheid: 40 kmh
Carburateur: Bing 12 mm Type
Verbruik 1,7 liter per 100 km
Tank inhoud: 4 Liter
Bandenmaat: V: 2,50 x 16 (20 x 2,1/2) A: 2,75 x 16 (20 x 2,3/4)
Totaal ledig gewicht: 57,5 kg
Toelaatbaar totaal gewicht: 145 kg
Motor: èèn cilinder tweetakt
Boring x Slag: 38 x 43 mm
Cilinder Inhoud: 48.8 cc
Compressie verhouding: 5,7:1
Voorontsteking: 0,7 -0,8 mm
Bougie: NGK B 5 HS
Elektroden afstand: 0,4 mm
Voor tandwiel: 12 Tanden
Achter tandwiel: 45 Tanden
Tandwiel verhouding: 1:3,75
Ketting: 415-98 schakels (1/2x3/16)
Maximale snelheid: 25 kmh
Carburateur: Bing 10 mm Type 1/10/164
Verbruik 1,8 liter per 100 km
Tank inhoud: 3.2 Liter
Bandenmaat: V+A 2,25 x 17 (21 x 2,1/4)
Totaal ledig gewicht: 45 kg
Toelaatbaar totaal gewicht: 150 kg
TECHNISCHE GEGEVENS PUCH MAXI ,,S'' 40km Bromfiets
Motor: èèn cilinder tweetakt
Boring x Slag: 38 x 43 mm
Cilinder Inhoud: 48.8 cc
Compressie verhouding: 6,7:1
Voorontsteking: 1,2 -1,4 mm
Bougie: NGK B 6 HS
Voor tandwiel: 15 Tanden
Achtertandwiel: 45 Tanden
Tandwiel verhouding: 1:3
Ketting: 415-100 schakels (1/2x3/16)
Maximale snelheid: 40 kmh
Carburateur: Bing 12 mm Type 1/12/345
Verbruik 2.0 liter per 100 km
Tank inhoud: 3.2 Liter
Bandenmaat: V+A 2,25 x 17 (21 x 2,1/4)
Totaal ledig gewicht: 45 kg
Toelaatbaar totaal gewicht: 150 kg
TECHNISCHE GEGEVENS PUCH Z-One 25km Snorfiets (Fabrieksopgave)
Motor: Rijwind gekoelde èèn cilinder tweetakt
Boring x Slag: 38 x 43 mm
Cilinder Inhoud: 48.8 cc
Compressie verhouding: 5,7:1
Vermogen: 1,1 kW
Voorontsteking: 0,7 -0,8 mm
Bougie: NGK B 5 HS
Elektroden afstand: 0,4 mm
Voor tandwiel: 12 Tanden
Achter tandwiel: 51 Tanden
Tandwiel verhouding: 1:4,25
Ketting: 415-118 schakels (1/2x3/16)
Maximale snelheid: 25 kmh
Carburateur: Bing 10 mm Type
Verbruik 1,6 liter per 100 km
Tank inhoud: 4 Liter
Bandenmaat: V: 2,25 x 16 (20 x 2,1/4) A: 2,50 x 16 (20 x 2,1/2)
Totaal ledig gewicht: 57,5 kg
Toelaatbaar totaal gewicht: 145 kg
TECHNISCHE GEGEVENS PUCH Z-One 45km Bromfiets (Fabrieksopgave)
Motor: Rijwind gekoelde èèn cilinder tweetakt
Boring x Slag: 38 x 43 mm
Cilinder Inhoud: 48.8 cc
Compressie verhouding: 5,7:1
Vermogen: 1,5 kW
Voorontsteking: 1,2 -1,4 mm (20° + 2°)
Bougie: NGK B 6 HS
Elektroden afstand: 0,4 mm
Voor tandwiel: 15 Tanden
Achter tandwiel: 45 Tanden
Tandwiel verhouding: 1:3
Ketting: 415-102 schakels (1/2x3/16)
Maximale snelheid: 40 kmh
Carburateur: Bing 12 mm Type
Verbruik 1,7 liter per 100 km
Tank inhoud: 4 Liter
Bandenmaat: V: 2,50 x 16 (20 x 2,1/2) A: 2,75 x 16 (20 x 2,3/4)
Totaal ledig gewicht: 57,5 kg
Toelaatbaar totaal gewicht: 145 kg
TECHNISCHE GEGEVENS PUCH MAXI (PIAGGIO),,S'' 40km Bromfiets Fabrieksopgave
Motor: èèn cilinder tweetakt
Boring x Slag: 38 x 43 mm
Cilinder Inhoud: 48.8 cc
Compressie verhouding: 9:1
Motor: èèn cilinder tweetakt
Boring x Slag: 38 x 43 mm
Cilinder Inhoud: 48.8 cc
Compressie verhouding: 9:1
Ontsteking: 6volt 17 Watt Rechtsdraaiend
Voorontsteking: 0,8-1,2 mm 14°-17.5°voor BDP
Voorontsteking: 0,8-1,2 mm 14°-17.5°voor BDP
Lichthoogte kontaktpunten: 0.35-0.45mm
Bougie: Champion L90 / NGK B5HS electrode afstand 0,4mm
Voor tandwiel: 16 Tanden
Achtertandwiel: 45 Tanden
Tandwiel verhouding: 1:2.81
Ketting: 415-100 schakels (1/2x3/16)
Maximale snelheid: 40 kmh
Carburateur: Bing 12 mm Type 1/12/203A
Bougie: Champion L90 / NGK B5HS electrode afstand 0,4mm
Voor tandwiel: 16 Tanden
Achtertandwiel: 45 Tanden
Tandwiel verhouding: 1:2.81
Ketting: 415-100 schakels (1/2x3/16)
Maximale snelheid: 40 kmh
Carburateur: Bing 12 mm Type 1/12/203A
Sproeiermaat: 62
Naaldsproeier: 220
Sproeiernaald: 2e sleuf ven boven
Verbruik 2.0 liter per 100 km
Tank inhoud: 3.2 Liter
Verbruik 2.0 liter per 100 km
Tank inhoud: 3.2 Liter
Carter inhoud:170 cm³ ATF
Bandenmaat: V+A 2,25 x 17 (21 x 2,1/4)
Bandenmaat: V+A 2,25 x 17 (21 x 2,1/4)
Bandenspanning: V 1.8 Atm A 2 Atm
Voorvering: Telescopische voorvork Veerweg 50mm
Achtervering:Schokbrekers Veerweg 50mm
Remmen:Volnaaf trommelremmen Ø 80mm Breedte 20
Remoppervlakte:52cm²
Totaal ledig gewicht: 44 kg
Toelaatbaar totaal gewicht: 130 kg
Totaal ledig gewicht: 44 kg
Toelaatbaar totaal gewicht: 130 kg
Stijgvermogen: 14%
TNO Keurnummer: NL A0027